مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 خرداد 1402 ساعت 08:052023-06-10اقتصادي

موجودی سد جیرفت در حال حاضر 30 درصد است


مدیر سد و نیروگاه برق آبی جیرفت گفت: موجودی سد جیرفت در حال حاضر 30 درصد است که حدود 105 میلیون مترمکعب آب است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از جیرفت، علیرضا عادلی مدیر سد و نیروگاه برق آبی جیرفت امروز با اشاره به آخرین وضعیت سد جیرفت اظهار داشت: موجودی سد جیرفت در حال حاضر 30 درصد است که حدود 105میلیون مترمکعب آب است.

عادلی درباره رسوبات سد جیرفت عنوان داشت: مخزن اولیه سد جیرفت 420میلیون مترمکعب بوده و از اول بهره برداری سد جیرفت تاکنون حدود 90میلیون مترمکعب رسوب وارد مخزن سد شده است.

مدیر سد جیرفت در مورد حقآبه زیست محیطی هلیل رود گفت: حقابه به تناسب ورودی سد رهاسازی می شود، اما 600 لیتر در ثانیه به طور دائم از سد خارج می شود، اما اگر سیلاب یا حجم ورودی زیادی به سد داشته باشیم خروجی نیز بیشتر می شود و این حقابه چون در بستر رودخانه نفوذ می کند و چاه های پایین دست را تغذیه می کند شاید به چشم نیاید.

عادلی با اشاره به حقابه تالاب جازموریان بیان کرد: باید در نظر داشته باشیم همه حقابه تالاب جازموریان از حوضه هلیل رود نیست و رودخانه هلیل فقط 13 درصد حوضه آبریز جازموریان را تشکیل می دهد و چند سال قبل جازموریان به طور صددرصد آبگیری شد اما آبی وارد سد جیرفت نشد و این نشان می دهد که نقش حوضه آبریز دیگر بسیار مهمتر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موجودی سد جیرفت در حال حاضر 30 درصد است

موجودی سد جیرفت در حال حاضر 30 درصد است