مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 19:452023-06-15سياسي

دهه شصتی ها اصلی ترین گروه بارور در کشور هستند


رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس گفت: دهه شصتی ها اصلی ترین گروه بارور در کشور هستند و باید فرهنگ و نگرش جامعه را در باره سن باروری اصلاح کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، امیر حسین بانکی پور بعدازظهر پنجشنبه در همایش جوانی جمعیت اظهار داشت: اگر سن فیزیولوژی بارداری که 49 سال است را به رسمیت نشناسیم، دیگر پنج سال فرصت جبران نداریم و اکنون در سیاه چاله جمعیتی افتاده ایم.

وی با بیان اینکه باید بارداری با مراقبت ویژه را جایگزین بارداری پر خطر برای بارداری بالای 35 سال اطلاق شود، افزود: سن فیزیولوژی بارداری 49 سال است و بارداری بالای 40 سال امری رایج در بسیاری از کشورهای اروپایی است و مراکز بهداشت و خانه های سلامت نیز باید این موضوع را تبیین کنند.

رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و تعالی خانواده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هفت سال پیش، تعداد موالید سالانه در کشور یک میلیون 580 هزار نفر بود که این رقم سال گذشته به یک میلیون و 80 هزار نفر رسید که کاهش حدود 34 درصدی را نشان می دهد.

هشدارها درباره جمعیت ایران وهم و خیال نیست وی گفت: کاهش 34 درصدی تولدهای سالیانه نسبت به هفت سال پیش از آن، خیلی خطرناک است و نشان می دهد، هشدارها در باره جمعیت کشور، وَهم و خیال نیست و بسیار هم جدی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دهه شصتی ها اصلی ترین گروه بارور در کشور هستند

دهه شصتی ها اصلی ترین گروه بارور در کشور هستند