مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 خرداد 1402 ساعت 15:352023-06-13سياسي

زوج های نابارور باید نشان دار شوند


معاون برنامه ریزی و پایش عملکرد ستاد ملی جمعیت به بیان توضیحاتی درباره ضعف وزارت بهداشت برای نشان دار کردن زوج های نابارور پرداخت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، انسیه کتابچی معاون برنامه ریزی و پایش عملکرد ستاد ملی جمعیت گفت: واقعیت این است که اجرای قانون درمان ناباروری در عرصه عمل و نحوه اجرای متفاوت است، بر اساس بازدید هایی که از مراکز ناباروری داشتیم و بر اساس متن قانون و مصوبه هیات وزیران در خردادماه 1401 ارائه دهندگان خدمت باید افراد نابارور را نشان دار می کردند، ولی متاسفانه فقط در سطح 3 یعنی فوق تخصص، این افراد نشاندار شدند.

این به این معنی است که افرادی که در سطوح پایین تر خدمات سرپایی دریافت می کند نمی تواند از این 90 درصد از تعرفه دولتی از مراکز دولتی برخوردار شوند، زیرا این فرد نشاندار نشده است.

وی توضیح داد: این مشکل را با بیمه سلامت و تامین اجتماعی در میان گذاشتیم ولی متاسفانه دستورالعمل جدید درمان ناباروری تاکنون تدوین نشده است.

کتابچی در ادامه خاطرنشان کرد: گزارش مربوط به دستورالعمل راهبردی درمان ناباروری برای مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی و بازرسی کل کشور ارسال شده است تا به آن رسیدگی کنند.

کتابچی افزود: تعداد اقلام دارویی که برای درمان ناباروری پوشش داده می شود مشخص است اما این اقلام دارویی نسبت به داروها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زوج های نابارور باید نشان دار شوند

زوج های نابارور باید نشان دار شوند