مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 11:302023-06-06اقتصادي

افزایش نرخ مسکن، کاهش نرخ باروری


کارشناسان مسکن و محققان اقتصادی معتقدند افزایش شدید قیمت مسکن در مقاطع زمانی مختلف نرخ باروری را تحت تاثیر قرار داده و در واقع ارتباط مستقیم و معناداری بین افزایش قیمت مسکن و نرخ باروری وجود دارد.

- ایسنا/مازندران کارشناسان مسکن و محققان اقتصادی معتقدند افزایش شدید قیمت مسکن در مقاطع زمانی مختلف نرخ باروری را تحت تاثیر قرار داده و در واقع ارتباط مستقیم و معناداری بین افزایش قیمت مسکن و نرخ باروری وجود دارد.

افزایش 25 تا 30 درصدی قیمت مسکن و اجاره بهاء در صورتی عنوان شد که در عمل با افزایش 50 درصدی مواجه هستیم در این میان مالکانی هستند که به هیچ عنوان حاضر نیستند مسکن خود را به خانواده بیش از سه نفر جمعیت اجاره دهند این برخورد قاطع مالکان زمینه فرهنگ سازی برای جامعه ای است که خود با مشکلات عدیده اقتصادی مواجه بوده و چاره ای جز دوری از فرزندآوری ندارند.

در چند سال اخیر چالشی که کشور را درگیر کرده حرکت به سوی پیری جمعیت است، فعالیت های فرهنگی مستمر، ابزارهای تشویقی و ترغیبی، تعیین قوانین تنبیهی در یکی دو سال گذشته از سوی مسئولان کشور را شاهد بوده ایم اما در اجرای این طرح ها چرا در فرزند آوری و جوانی جمعیت به نسبت موفق نبوده ایم؛ نشان از بی توجهی تصمیم سازان این امر در موضوعات زیر ساختی است که طبق آمار با کاهش موالید روبه رو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش نرخ مسکن، کاهش نرخ باروری

افزایش نرخ مسکن، کاهش نرخ باروری