مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 11:552023-06-19پزشكي

شکستن قُلنج ممنوع


متخصص ارتوپد دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی با تاکید بر اینکه باز شدن عضله با صدای شکسته شدن قلنج همراه نیست، گفت: فریب تبلیغات و حرکات عجیب و غریبی را که برای درمان گرفتگی عضلات در فضای مجازی منتشر می شود را نخورید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدعلی اخوت پور با تاکید بر اینکه به هر تبلیغی که در فضای مجازی منتشر می شود، اعتماد نکنید، اظهار کرد: ادعاهای درمانی که در فضای مجازی یا برخی مراکز غیر معتبر برای درمان مطرح می شود پایه و اساس علمی ندارد.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد به دلیل طولانی شدن روند درمان یا عدم تمایل به مصرف دارو جذب تبلیغات فریب دهنده می شوند، هشدار داد: مراقب باشید و بدون تحقیق و بررسی به این افراد اعتماد نکنید.

این متخصص ارتوپد با اشاره به اینکه گرفتگی عضلات یا اصطلاحا قلنج به دلیل وضعیت قرارگیری بدن و استفاده بی رویه از گوشی های هوشمند و سیستم های الکترونیکی تبدیل به معضلی شایع شده است، خاطرنشان کرد: زندگی پشت میزی مهمترین علت گرفتگی عضلات است.

وی تاکید کرد: تنها راه درمان قلنج مشورت با پزشک متخصص و انجام مداخلات دارویی و یا ماساژهای تخصصی توسط افراد مجرب علمی است.

او با یادآوری اینکه گرفتگی عضلانی باید توسط متخصصان و در مراکز معتبر درمانی انجام شود، تاکید کرد: دستکاری های غیر علمی توسط افراد آموزش ندید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکستن قُلنج ممنوع

شکستن قُلنج ممنوع