مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 11:152023-06-07اقتصادي

مراحل قبل و بعد از تولید صنایع دستی ایران ساماندهی جدی می طلبد


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی یزد راه اندازی تشکل های فعال در حوزه صنایع دستی را ضروری دانست و گفت: دو مرحله قبل و بعد از تولید حوزه صنایع دستی ایران نیازمند ساماندهی و برنامه ریزی جدی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یزد، احمد آخوندی پیش از ظهر امروز در نشست خبری اعلام برنامه های روز جهانی و هفته صنایع دستی در ایران که در یکی از کارگاه های ترمه بافی این شهر میراث جهانی برگزار شد، اظهار کرد: هر ساله از 20 خردادماه به عنوان هفته صنایع دستی نامگذاری شده است.

وی در خصوص عملکرد حوزه صنایع دستی استان یزد طی یک سال گذشته، افزود: صنایع دستی در استان یزد صنعتی آمیخته با هنر هنرمندانی با اصالت است و همین امر این مهم را به یکی از جاذبه های جهانی تبدیل کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و میراث فرهنگی یزد نفس هنرمندان صنایع دستی این استان را پاک و زلال دانست و بیان کرد: تقویت و حمایت همه جانبه از هنرمندان صنایع دستی یکی از اولویت های جدی میراث فرهنگی استان یزد است.

آخوندی برپایی نمایشگاه ملی صنایع دستی به میزبانی استان یزد را از جمله اقدامات در دستور کار میراث فرهنگی دانست و تصریح کرد: این نمایشگاه از پنج تا نهم تیرماه به میزبانی شهر میراث جهانی یزد برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مراحل قبل و بعد از تولید صنایع دستی ایران ساماندهی جدی می طلبد

مراحل قبل و بعد از تولید صنایع دستی ایران ساماندهی جدی می طلبد