مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 19:002023-06-06بين الملل

انتظار این سرعت از همگرایی میان ایران و عربستان را نداشتیم


تحلیلگر سرشناس جهان عرب، اعلام کرد: انتظار این سرعت از همگرایی میان ایران و عربستان و کشورهای حوزه خلیج فارس و نابودی رویای نتانیاهو را نداشتیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالباری عطوان، تحلیلگر سرشناس جهان عرب در مقاله خود در روزنامه رأی الیوم، احتمال عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی را مورد بررسی قرار داد.

عطوان در مقاله خود با اشاره به سخنان مقامات آمریکایی و در رأس آنان آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا در خصوص تلاش های این کشور جهت عادی سازی روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی نوشت: هرکس این سخنان را بشنود، احساس می کند که مقامات آمریکایی در کره دیگری زندگی می کنند و از تحولات ریشه ای منطقه به ویژه روند پرسرعت پایان نفوذ سیاسی و نظامی آمریکا در منطقه خاورمیانه مخصوصا حوزه خلیج فارس، کاملا بی خبرند! وی ادامه داد: در رابطه با توهمات خوش بینانه ایالات متحده، رژیم اشغالگر صهیونیستی و به ویژه بلینکن، 4 پاسخ محکم وجود دارد: نخست: اعلام تشکیل ائتلاف دریایی میان ایران و 4 کشور حوزه خلیج فارس یعنی عربستان، امارات، بحرین، قطر به همراه عمان، از سوی دریادار شهرام ایرانی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتظار این سرعت از همگرایی میان ایران و عربستان را نداشتیم

انتظار این سرعت از همگرایی میان ایران و عربستان را نداشتیم