مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 7 خرداد 1402 ساعت 12:522023-05-28سياسي

آوینی: در فرهنگ فراگیر غربی، حقیقت بشر فراموش شده است


شهید آوینی در کتاب «آغازی بر یک پایان» نوشته است: تکنولوژی مدرن علی رغم آنکه خود را نسبت به فرهنگ های مختلف بی طرف نشان می دهد، اما در باطن فرهنگ واحدی را بر زندگی بشر تحمیل می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، شهید آوینی در کتاب آغازی بر یک پایان می نویسد: جهان امروز با وجود آن که در نقشه های جغرافیایی بیشتر از همه ادوار تاریخ دچار مرزبندی و تفرق است، اما در حقیقت کشور واحدی بیش نیست؛ با حکومتی واحد.

در همه تاریخ، بوده اند مستکبران و جبارانی چون چنگیز و تیمور و ناپلئون بناپارت و.

که اندیشه حکومت واحد جهانی، آنان را به کشورگشایی دعوت می کرده و گستره حاکمیتشان بخش عظیمی از ربع مسکون را می پوشانده، اما این آرزو همچنان تحقق نیافته و شاید تحقق ناپذیر باقی مانده است.

امروز اما تکنولوژی مدرن زمینه را آنچنان فراهم داشته است که جهان بتواند مجموعه واحدی باشد، یکپارچه و هماهنگ، با یک فرهنگ و تاریخ مشترک؛ با یک حکومت واحد اگر چه در کف استکبار و این استکبار جدید نه در فردی چون چنگیز و یا تیمور، بلکه در نظامی استکباری چون آمریکا تحقق یافته است.

با صرف نظر از آن که ما نظام آمریکا را شیطانی بدانیم و یا خیر، این واقعیتی است انکارناپذیر و از میان عواملی که آمریکا را در این سلطه جهانی استکبار یاری داده اند، سه عامل اساسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آوینی: در فرهنگ فراگیر غربی، حقیقت بشر فراموش شده است

آوینی: در فرهنگ فراگیر غربی، حقیقت بشر فراموش شده است