مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-04سياسي

مدیرحوزه علمیه: امام خمینی زنان را عنصری قدرتمند برای اصلاح جامعه می دانست


مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد گفت: امام خمینی ره زنان را عنصری قدرتمند و موثر برای اصلاح جامعه می دانست و معتقد بودند زنان می تواند جامعه را به سمت استقامت و ارزش های والای انسانی دعوت کند.

- آزاده نیکپور یکی از اساتید حوزه و دانشگاه یزد در گفت و گو با خبرنگار فارس از این استان پیرامون نقش و جایگاه زن در جامعه از دیدگاه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: فتواهایی که از امام راحل به عنوان یک فقیه جامع الشرایط در رابطه با زنان وجود دارد نشان می دهد که نگاه ایشان به زن، حقوق، حجاب و حضور زن در جامعه یک نگاه روشن، عمیق و عرفانی بوده است.

وی افزود: امام برای زنان حق شغل، آموزش و در زمینه های مختلف و حتی آموزش فنون نظامی قائل بوده و می فرمودند که زنان با رعایت وظایف شرعی می توانند آموزش های مختلف را فرا گیرند.

استفتائاتی که از ایشان در مورد زن وجود دارد نشان می دهد که ارزش و احترام خاصی برای او به عنوان یک موجود مؤثر در جامعه قائل بودند.

مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) یزد گفت: از سوی دیگر نگاه ایشان به زن یک نگاه ابزاری نبوده؛ بلکه نگاهی کاملاً اندیشمندانه به این قشر داشته و را فراتر از یک کالا می دانستند و می گفتند: زن به عنوان موجودی عالی می تواند مربی و محور عاطفه در خانواده و جامعه باشد و از دامن او افرادی به جامعه تحویل داد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیرحوزه علمیه: امام خمینی زنان را عنصری قدرتمند برای اصلاح جامعه می دانست

مدیرحوزه علمیه: امام خمینی زنان را عنصری قدرتمند برای اصلاح جامعه می دانست