مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 07:102023-06-08اقتصادي

روزهای کم آب سد نهرین طبس و یک تابستان سخت


در حال حاضر تنها 13 درصد از حجم آب مفید مخزن سد نهرین باقی مانده است.

- ایسنا/خراسان جنوبی رییس اداره امور منابع آب طبس گفت: در حال حاضر تنها 13 درصد از حجم آب مفید مخزن سد نهرین باقی مانده است.

حمیدرضا رضایی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: با بارندگی هایی که از فصل زمستان سال گذشته تا هشتم فروردین ماه امسال صورت گرفته و سیلاب حاصل از آن تنها 16 درصد از حجم قابل بهره برداری مخزن سد نهرین طبس آبگیری شده است.

وی با بیان اینکه پس از این تاریخ بارندگی ها ادامه پیدا نکرد، افزود: در حال حاضر با یک روند قطره چکانی از آب سد در حال برداشت هستیم که برای مصارف شرب و بهداشت شهر طبس مورد استفاده قرار می گیرد.

رضایی بیان کرد: حجم قابل بهره برداری از سد نهرین چهار میلیون و 160 هزار متر مکعب است که در حال حاضر 555 هزار متر مکعب آب پشت سد جمع آوری شده است.

وی بیان کرد: در موضوع تامین آب شرب بهداشتی شهر طبس به دلیل افزایش نیازی که طی پنج سال اخیر رخ داد تا حد زیادی متکی به آب سد نهرین هستیم.

رییس اداره امور منابع آب طبس تصریح کرد: از تابستان سال گذشته با همکاری اداره آب و فاضلاب شهرستان اقدام به حفر هشت حلقه چاه برای مصرف شرب بهداشتی اقدام کردیم که از این تعداد هفت حلقه چاه حفاری موفقی داشتند، اما متاسفانه به دلیل افزایش نیازی که وجود داشته و از طرفی افت سط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روزهای کم آب سد نهرین طبس و یک تابستان سخت

روزهای کم آب سد نهرین طبس و یک تابستان سخت