مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 10:552023-05-31سياسي

نگاهی به خوانش های متفاوت انسان گرایی دینی در جهان مدرن


انسان گرایی دینی، یکی از اصول بنیادین و از تفکرات دوران مدرنیسم به شمار می رود و به عنوان یکی از اصول جهان مدرن محسوب می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی یک نویسنده و دین پژوه گفت: انسان گرایی دینی، یکی از اصول بنیادین و از تفکرات دوران مدرنیسم به شمار می رود و به عنوان یکی از اصول جهان مدرن محسوب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین علی الهی خراسانی، شامگاه گذشته، در نشست مدرسه بهاره ادیان در خدمت انسان با موضوع انسان گرایی دینی که به همت مرکز فعالیت های قرآنی سازمان جهاددانشگاهی خراسان رضوی در محل این سازمان برگزار شد، درخصوص باورهای ایجابی و سلبی اومانیسم اظهار کرد: انسان گریی دینی، یکی از اصول بنیادین و تفکرات دوران مدرنیسم به شمار می رود و به عنوان یکی از اصول جهان مدرن محسوب می شود.

وی اضافه کرد: در سنت الهیات مسیحی، چون الهیات مسیحیت از این زاویه دچار ضربه شده بود و فشاری از این ناحیه متحمل می شد، به یک سری خوانش های انسان گرایانه از مسیحیت روی آورد و سنتی در غرب تحت عنوان اومانیسم دینی شکل گرفت و در حال حاضر سنت قابل دفاع الهیاتی و دارای مقاله، کتاب و صاحب نظر است.

در دنیای مسیحیت و غرب تحت عنوان اومانیسم دینی، یا همان انسان گرایی دینی و یا از اومانیسم مسیحی صحبت می شود و 2 سنت اومانیسم مسیحی و مسیحیان اومانیسم را مورد بررسی قرار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به خوانش های متفاوت انسان گرایی دینی در جهان مدرن

نگاهی به خوانش های متفاوت انسان گرایی دینی در جهان مدرن