مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 15:202023-06-15اقتصادي

افزایش 26 درصدی صادرات ایران از مرز جلفا


مدیر گمرک جلفا از افزایش 26 درصدی صادرات ایران از این مرز در سال گذشته نسبت به سال 1400 خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، امروز بازدید اصحاب رسانه از گمرک جلفا در استان آذربایجان شرقی، انجام شد.

در حایشه این بازدید، محمد خلیلی، مدیر گمرک جلفا،  در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ایران از طریق دو مرز نوردوز هم مرز با ارمنستان که به عنوان دروازه اتصال ایران به اوراسیا شناخته می شود، است و روزانه بین 450 تا 500 دستگاه کامیون از آن مرز تردد می کنند و همچنین از طریق مرز ایران و جمهوری خودمختار نخجوان و گمرک جلفا با کشور آذربایجان و ارمنستان مرتبط است.

وی اظهار داشت: اگر مرز بازرگان شلوغ باشد، سرریز کامیون ها به مرز جلفا می آیند تا از طریق نخجوان و مرز سدرک بین آذربایجان و ترکیه که 100 کیلومتر فاصله دارد محموله های تجاری منتقل شوند.

خلیلی گفت: روزانه 400 دستگاه کامیون از مرز جلفا تردد می کنند، در حالی که در دهه 60 که هنوز گمرکات جنوب کشور رونق نگرفته بود، روزانه تا 700 کامیون از طریق مرز جلفا تردد می کردند.

همچنین قبلاً صادرات به صورت ریلی هم انجام می شد که بعد از فروپاشی اتحادجماهیر شوروی و اختلاف بین ارمنستان و آذربایجان که موجب شد 20 کیلومتر از ریل مشترک در خاک آن کشور از بین برود، ارتباط ریلی ایران و نخجوان قطع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 26 درصدی صادرات ایران از مرز جلفا

افزایش 26 درصدی صادرات ایران از مرز جلفا