مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 17:502023-06-14سياسي

چرا در اوج جنگ تورم هفت درصد و پس از جنگ تورم 50 درصد را تجربه کردیم؟


سخنرانان نشست «نشست اقتصاد دهه 60 و عدالت اقتصادی و اجتماعی» به این موضوع پرداختند که چطور در دهه 60 علی رغم اینکه درآمدهای نفتی کشور ما به یک چهارم کاهش پیدا کرد، - نشست اقتصاد دهه 60 و عدالت اقتصادی و اجتماعی یکی از سلسله نشست های سمینار اندیشه امام خمینی(س) و چالش های هویت و بازتولید فرهنگی در ایران بود که سه شنبه 23 خرداد ماه توسط پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار جماران، حسن سبحانی در این نشست با بیان اینکه جهت گیری اقتصادی امام حمایت از محرومان، مستضعفان و طبقات پایین جامعه بود، گفت: این مسأله اصلا نفی نمی کند که سایر طبقات باید برخورداری هایی داشته باشند ولی جهت گیری این است.

نکته دوم هم در این ارتباط این است که به نظر می آید ایشان این جهت گیری را در راستای امنیت ملی کشور هم می فهمیدند؛ چیزی که اتفاقا ادبیات چند دهه بعد هم تأیید می کند.

استاد اقتصاد دانشگاه تهران با اشاره به جملاتی از امام خمینی(س)، افزود: حمایت از محرومان در قاموسی که امام مطرح می کردند به اندازه ارزش های ایثارگرانه ملت جا باز می کند و دلیلش را این طور می گویند که هرقدر کشور به طرف فقرزدایی و دفاع از محرومان حرکت کند، امید جهانخواران از ما قطع می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در اوج جنگ تورم هفت درصد و پس از جنگ تورم 50 درصد را تجربه کردیم؟

چرا در اوج جنگ تورم هفت درصد و پس از جنگ تورم 50 درصد را تجربه کردیم؟