موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - نقل و انتقالات - قاضي زاده هاشمي - بازنشستگان تامين اجتماعي - تامين اجتماعي - سازمان برنامه و بودجه - انتخابات رياست جمهوري - انتخابات رياست - مقالات نانو - راديو صبا - اداره كل بهزيستي استان فارس - وزارت صنعت، معدن و تجارت - سيدرمضان - فيلم جادوگر شهر اُز - سازمان اورژانس تهران - ورزشگاه كشوري - ماشين آلات سنگين راهداري - پلازاي ميدان هفتم تير - شهرستان ماكو - خوشانه - تهذيب

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 خرداد 1402 ساعت 22:202023-06-07پزشكي

کتاب «حکما و اطبا در گذر تاریخ اصفهان» رونمایی شد


رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:کتاب «حکما و اطبا در گذر تاریخ اصفهان» و کتاب هایی از این قبیل به ما یاد می دهد قدر گذشته ها را داشته باشیم تا قدر ریشه ها و زحمت کشان را بدانیم.

- اصفهان-رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت:کتاب حکما و اطبا در گذر تاریخ اصفهان و کتاب هایی از این قبیل به ما یاد می دهد قدر گذشته ها را داشته باشیم تا قدر ریشه ها و زحمت کشان را بدانیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، شامگاه چهارشنبه از کتاب حکماً و اطبا در گذر تاریخ اصفهان با حضور شاهین شیرانی، رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سایر پزشکان رونمایی شد.

این کتاب نوشته بهجت السادات مویدی و سیده مریم ایزدی است و گزارشی از حکماً و پزشکان است که پیش از اسلام تا پایان دوره قاجار که یا متولد اصفهان بوده اند و یا بخشی از زندگی شغلی شان را در اصفهان گذرانده اند و یا در اصفهان تحصیل کرده و فارغ التحصیل شده اند.

در این اثر که نگارش آن پنج سال به طول انجامیده و در انتشارات دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (مانی) منتشر شده است، 600 حکیم و پزشک در 17 بخش به همراه شجره نامه های این افراد و به کمک نمودار معرفی شده اند.

یکی از اهداف نگارش این کتاب معرفی حکیمان دوران گذشته و الگوگیری برای پزشکان امروز است و در صورت امکان بناست جلد دوم آن از دوران پهلوی به بعد نیز در آینده منتشر شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتاب «حکما و اطبا در گذر تاریخ اصفهان» رونمایی شد

کتاب «حکما و اطبا در گذر تاریخ اصفهان» رونمایی شد