مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 15 خرداد 1402 ساعت 21:502023-06-05اقتصادي

زیره سبز بازویی توانمند برای اقتصاد قطب کشاورزی خراسان جنوبی


گیاه دارویی زیره سبز در کنار محصولات مزیت دار و استراتژیکی چون زعفران و پسته یک بازوی توانمند برای اقتصادی قطب کشاورزی خراسان جنوبی (سرایان) به حساب می آید.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی؛ طولانی شدن قهر طبیعت و خشک شدن اغلب منابع آبی مورد نیاز کشاورزی، کشاورزان این استان را به سمت تغییر الگوی کشت و استفاده از محصولات کم آب بر سوق داده است تا از این طریق کمی خسارت های وارده از استمرار 22 ساله خشکسالی ها را جبران کنند.

یکی از این گیاهان هم زیره سبز است که کاشت آن در خراسان جنوبی رونقی بیش از گذشته یافته است و آن هم به واسطه سازگار با اقلیم این استان است.

   هزار 616 هکتار از اراضی کشاورزی خراسان جنوبی زیرکشت این طلای سبز است و سرایان با بیش از 900 هکتار بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است با این اوصاف از آن به عنوان قطب تولید طلای سبز خراسان جنوبی یاد می شود.

هر سال بیش از 150 میلیارد تومان  بهره برداران این محصول  از راه کشت آن  در دیار آب انبارهای خراسان جنوبی کسب درآمد می کنند.

این محصول در کنار زعفران و پسته بازوی توانمندی برای اقتصاد کشاورزی شهرستان سرایان این قطب تولیدات کشاورزی و دامپروری خراسان جنوبی به حساب می آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زیره سبز بازویی توانمند برای اقتصاد قطب کشاورزی خراسان جنوبی

زیره سبز بازویی توانمند برای اقتصاد قطب کشاورزی خراسان جنوبی