مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 13:402023-06-11اقتصادي

ظرفیت 15 میلیارد دلاری تجارت میان ایران و ترکیه


معاون سازمان توسعه تجارت می گوید با توجه به تمرکز دولت سیزدهم در توسعه تجارت با کشورهای همسایه می توان انتظار داشت که تجارت مشترک سالانه ایران و ترکیه به 15 میلیارد دلار برسد.

- معاون سازمان توسعه تجارت می گوید با توجه به تمرکز دولت سیزدهم در توسعه تجارت با کشورهای همسایه می توان انتظار داشت که تجارت مشترک سالانه ایران و ترکیه به 15 میلیارد دلار برسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرزاد پیلتن در همایش اقتصادی ایران و ترکیه در اتاق بازرگانی اظهار کرد: یکی از اصلی ترین سیاست های اقتصادی دولت سیزدهم، توسعه روابط تجاری با کشورهای منطقه و همسایه است و در این میان ترکیه نقش و سهمی بسزا در برنامه های ایران دارد.

همانطور که آمارها نشان می دهد ترکیه یکی از شرکای اصلی تجاری ایران به حساب می آید و می توان این نقش را از گذشته پررنگ تر کرد.

وی با اشاره به نزدیکی سیاسی، فرهنگی و اقتصادی ایران و ترکیه بیان کرد: آمارها نشان می دهد که اقتصاد ترکیه در سال های گذشته رشد قابل توجهی داشته و چه در حوزه صادرات و چه واردات این کشور از اقتصادهای بزرگ منطقه به شمار می رود.

معاون سازمان توسعه تجارت با اشاره به پیشرفت های اخیر ثبت شده در اقتصاد ترکیه تصریح کرد: ما نیز در اقتصاد ایران سبد صادراتی متنوعی داریم که بخش قابل توجهی از آن می تواند برای حضور در بازار ترکیه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت 15 میلیارد دلاری تجارت میان ایران و ترکیه

ظرفیت 15 میلیارد دلاری تجارت میان ایران و ترکیه