مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 25 خرداد 1402 ساعت 09:552023-06-15پزشكي

چند توصیه برای پیشگیری از بیماری های مزمن


بسیاری از بیماری های مزمن ناشی از رفتارها و عادت های پرخطر خودمان هستند و با داشتن انتخاب های سالم می توانیم احتمال ابتلا به یک بیماری مزمن را کاهش دهیم و کیفیت زندگی خود را بهبود بخشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های ایالات متحده (CDC)، بیماری های مزمن به بیماری هایی گفته می شود که شروعی آهسته دارند و در عین حال پیشرونده و بلندمدت هستند.

در ادامه به چند توصیه برای پیشگیری از این بیماری ها خواهیم پرداخت: * سیگار نکشید ترک سیگار (یا هرگز نکشیدن آن) خطر ابتلا به مشکلات جدی سلامتی مانند بیماری قلبی، سرطان، دیابت نوع دو و بیماری ریوی و همچنین مرگ زودرس را کاهش می دهد.

* غذای سالم بخورید تغذیه سالم به پیشگیری، به تاخیر انداختن و مدیریت بیماری های قلبی، دیابت نوع دو و سایر بیماری های مزمن کمک می کند.

یک الگوی غذایی متعادل و سالم شامل انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتیین بدون چربی و محصولات لبنی کم چرب است و قندهای اضافه شده، چربی های اشباع شده و سدیم را محدود می کند.

* فعالیت بدنی منظم داشته باشید فعالیت بدنی منظم می تواند به شما در پیشگیری، به تاخیر انداختن یا مدیریت بیماری های مزمن کمک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند توصیه برای پیشگیری از بیماری های مزمن

چند توصیه برای پیشگیری از بیماری های مزمن