مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 07:312023-06-08اقتصادي

رشد گازگرفتگی حیوانات ناقل بیماری در خراسان جنوبی


خبرگزاری فارس_ خراسان جنوبی؛ سمیه محمدی، یکی از معضلاتی که چند سالی ست گریبان گیر شهرها به ویژه نقاط حاشیه ای آن به دلیل افزایش جمعیت و هجوم آوردن سرریز جمعیت شهرها به این نقاط شده تعدد سگ های ولگرد و خطر گاز گرفتگی این حیوانات است که به طور حتم باید راه چاره ای برای آن اندیشیده شود.

قبل از سال 1401 طی ده سال گذشته هیچ موردی از بیماری هاری در استان وجود نداشته اما طی سال گذشته این بیماری به مسئله نگران کننده ای تبدیل شده و آخرین مورد گازگرفتگی که در بیرجند شاهد آن بوده ایم مربوط به اردیبهشت ماه سال جاری در روستاهای حسین آباد سادات و شمس آباد بوده که متأسفانه سه کودک و یک زن 58 ساله مورد حمله یک سگ ولگرد قرار گرفتند و آزمایشات هاری نیز مثبت اعلام شد.

این وضعیت سبب نگرانی مردم و بحث سگ های ولگرد و گازگرفتگی یکی از مشکلات خیلی جدی در استان مبدل شد؛ سال هاست که متولیان امر و مسؤولان برای رفع این مشکل و چالش جلسات مختلفی را برگزار می کنند.

بحث جمع آوری و زنده گیری سگ ها به شهرداری بیرجند سپرده شده است و شهرداری پناهگاهی را برای جمع آوری و نگهداری سگ ها ایجاد کرده که در حال حاضر بین 900 تا یک هزار سگ در آن نگهداری می شود.

علاوه بر آن بحث واکسیناسیون و عقیم سازی سگ ها در استان در حال انجام است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رشد گازگرفتگی حیوانات ناقل بیماری در خراسان جنوبی

رشد گازگرفتگی حیوانات ناقل بیماری در خراسان جنوبی