مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 خرداد 1402 ساعت 17:452023-06-19اقتصادي

جاجیم آلاشت و گلیج بهشهر ثبت ملی شدند


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از ثبت جاجیم آلاشت، گلیج بهشهر و حصیربافی روستای درزیکلای بابل در فهرست آثار ملی ایران طی سال جاری خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، صادق برزگر عصر دوشنبه در نشست با مدیر صندوق کار آفرینی امید با اشاره به برنامه ریزی برای معرفی صنعت گران صنایع دستی به صندوق کارآفرینی امید اظهار کرد: تفاهم نامه ای برای استفاده صنعت گران و هنرمندان صنایع دستی از تسهیلات صندوق در دستورکار قرار گیرد.

وی با تاکید بر راه اندازی انجمن صنایع دستی در مازندران، تصریح کرد: حوزه صنایع دستی و اقامتگاه های بوم گردی در روستاها از اولویت اداره کل است که باید برای تحقق آن برنامه ریزی مناسب صورت گیرد.

برزگر با بیان اینکه فرصت بسیار خوبی است که می توان هنرمندان و صنعت گران صنایع دستی به صندوق کارآفرینی امید معرفی شوند، گفت: این تسهیلات باید در قالب فعالیت صنعت گران با توجه به اینکه بخش عمده آنها در روستاها سکونت دارند، پرداخت شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به تعداد زیاد هنرمند و صنعتگر در استان باید انجمن فعال صنایع دستی تشکیل شود تا بتوانند برای پیشبرد اهداف و رفع مشکلات خود برنامه ریزی درست انجام دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جاجیم آلاشت و گلیج بهشهر ثبت ملی شدند

جاجیم آلاشت و گلیج بهشهر ثبت ملی شدند