مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 14:152023-06-06بين الملل

بلومبرگ: بلینکن برای حل شکاف عمیق روابط آمریکا و عربستان به ریاض می رود


خبرگزاری آمریکایی «بلومبرگ» گزارش داد که هدف اصلی سفر وزیر آمریکا به عربستان، حل شکاف عمیق ایجادشده در روابط واشنگتن-ریاض پس از یک دوره جنگ لفظی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی تحلیلی به اهداف سفر آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی پرداخته و نوشت که واشنگتن به دنبال حل گام به گام شکاف عمیق ایجادشده در روابط بین دو کشور است.

پایگاه اینترنتی شبکه المیادین به نقل از بلومبرگ نوشت: سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا به عربستان سعودی در این هفته، آخرین نشانه و تلاش برای بهبود روابط پس از اختلافات سال گذشته بر سر تولید نفت است؛ موضوعات دیگری همچون همکاری های جاری بین واشنگتن و ریاض در سودان، پرونده اوکراین و پیشرفت های علمی در حوزه فضا در این گفت وگوها بررسی خواهند شد.

خبرگزاری آمریکایی در ادامه گزارشش مدعی شد: دولت جو بایدن ، رییس جمهور آمریکا، تمایل خود را برای بهبود روابط با ریاض، که زمانی یکی از نزدیک ترین متحدان واشنگتن در خاورمیانه بود، ابراز کرده است.

بلومبرگ در این باره نوشت: این یک تغییر آشکار در روندی است که ما آن را لفاظی های نفرت آمیز می خوانیم و در اکتبر 2022 تشدید شد؛ زمانی که سازمان اوپک پلاس به رهبری عربستان سعودی و روسیه تصمیم به ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلومبرگ: بلینکن برای حل شکاف عمیق روابط آمریکا و عربستان به ریاض می رود

بلومبرگ: بلینکن برای حل شکاف عمیق روابط آمریکا و عربستان به ریاض می رود