مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 24 خرداد 1402 ساعت 08:202023-06-14اقتصادي

اثری که لایروبی رودخانه ها بر کنترل سیلاب دارد


معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: لایروبی رودخانه ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای کنترل سیلاب بوده که نیازمند امور بلندمدت است.

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی گفت: لایروبی رودخانه ها یکی از مجموعه اقدامات مورد نیاز برای کنترل سیلاب بوده که نیازمند امور بلندمدت است.

سید سعید پورجعفر در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خراسان جنوبی 128 رودخانه فصلی داشته و در معرض سیلاب در فصول پربارش قرار دارد.

وی با بیان اینکه سیلاب های مخرب در سال های گذشته و ورود آن به شهر نشان داد که لایروبی رودخانه را باید جدی گرفت، افزود: در این راستا، 50 هکتار از رودخانه های خراسان جنوبی تا پایان سال رفع تصرف خواهند شد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی با اشاره به پاکسازی 15 هکتار از بستر رودخانه ها تا پایان سال جاری، تصریح کرد: در سال گذشته، بیش از 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی به این امر تخصیص پیدا کرد که طی آن حدود 95 هکتار از اراضی منطقه شامل 13 کیلومتر بستر رودخانه بازگشایی شد.

پورجعفر ادامه داد: لایروبی رودخانه ها علاوه بر کنترل سیل با هدف حفاظت در مقابل تعرض به حریم و بستر آنها، کاهش خسارات احتمالی سیلاب و بهبود وضع زندگی ساکنان حاشیه رودخانه ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثری که لایروبی رودخانه ها بر کنترل سیلاب دارد

اثری که لایروبی رودخانه ها بر کنترل سیلاب دارد