مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 خرداد 1402 ساعت 10:502023-06-20پزشكي

کوری مطلق و مرگ؛ عارضه مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول


رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان این که بروز علایم مسمومیت با الکل های حاوی متانول زمان بر است، هشدار داد: عمده بیماران بین 12 ساعت یا حتی در مواردی تا 72 ساعت بعد از مصرف این الکل های سمی دچار نشانه های مسمومیت می شوند.

- کوری مطلق و مرگ؛ عارضه مصرف مشروبات الکلی حاوی "متانول" رییس بخش مسمومین بیمارستان لقمان حکیم با بیان این که بروز علایم مسمومیت با الکل های حاوی متانول زمان بر است، هشدار داد: عمده بیماران بین 12 ساعت یا حتی در مواردی تا 72 ساعت بعد از مصرف این الکل های سمی دچار نشانه های مسمومیت می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر شاهین شادنیا درباره افزایش موارد مسمومیت با الکل های سمی، اظهار کرد: اغلب موارد، مسمومیت هایی هستند که به بهانه تفریح، اقدام به مصرف مشروبات دست ساز و سمی کرده اند.

وی با بیان این که در کشور ما تولید و واردات مشروبات الکلی ممنوع است، افزود: الکل هایی که به صورت دست ساز تولید و یا قاچاق وارد کشور می شوند، زمینه ساز بروز مسمومیت های خطرناک می شوند.

شادنیا گفت: ماده اصلی در مشروبات الکلی اتانول است که در مقدار و مصرف مشخص معمولا باعث بروز مسمومیت های جدی در افراد نمی شوند.

وی با تاکید بر این که مصرف الکل اتیلیک یا اتانول در اغلب موارد سمیت جدی و خطر مرگ و میر برای افراد ندارد، اضافه کرد: صر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کوری مطلق و مرگ؛ عارضه مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول

کوری مطلق و مرگ؛ عارضه مصرف مشروبات الکلی حاوی متانول