مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 خرداد 1402 ساعت 17:502023-06-01اقتصادي

امسال تبادلات اقتصادی ایران و عراق 10 درصد افزایش یافت


معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: بیشتر تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین با عراق است و امسال میزان تبادلات 10 درصد افزایش یافته است.

- مهدی صفری در حاشیه نخستین نشست استانداران هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تبادلات اقتصادی ایران بعد از چین، با عراق امسال رشد قابل توجهی داشته است و شاهد رشد 10 درصدی در دو ماه گذشته سال جاری بودیم و امید می رود بعد از این نشست شاهد جهش قابل توجهی در تبادلات اقتصادی باشیم.

وی ادامه داد: در این نشست بعد از گفتگو برای رفع موانع گمرکی استانداران سه استان آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه هم مرز ایران با عراق زمینه حمل و نقل یک سره نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

صفری با اشاره به توافق استان های هم مرز ایران با اقلیم کردستان عراق برای ایجاد شرکت های مشترک افزود: با ایجاد این شرکت های مشترک کالاهایی که ضایع پذیر هستند به صورت یک سره حمل و نقل شود که در صورت تحقق آن شاهد رشد فزاینده تبادلات اقتصادی بین دو کشور خواهیم بود.

صفری خاطرنشان کرد: در این راستا نیز ایران قول داده است در زمینه کالاهای ترانزیتی و نفتی از عراق از طریق جنوب و بندرعباس تسهیلات بهتری ایجاد کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امسال تبادلات اقتصادی ایران و عراق 10 درصد افزایش یافت

امسال تبادلات اقتصادی ایران و عراق 10 درصد افزایش یافت