مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 18:502023-05-30بين الملل

سوییس خاورمیانه؛ پیغام رسان صلح در منطقه


طی روزهای گذشته «هیثم بن طارق آل سعید» سلطان (پادشاه) عمان به همراه هیئتی عالی رتبه از مقامات این کشور، به تهران سفر کرد و با دیدارهایی با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ - طی روزهای گذشته هیثم بن طارق آل سعید سلطان (پادشاه) عمان به همراه هیئتی عالی رتبه از مقامات این کشور، به تهران سفر کرد و با دیدارهایی با مقامات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران انجام داد؛ دیدارهایی که در آن علاوه بر گفت و گو درباره روابط دو کشور و تاکید بر ارتقای سطح آن، سلطان عمان تلاش هایی برای میانجی گری میان ایران و آمریکا و برخی کشورهای عربی از جمله مصر انجام داد.

ایسنا پلاس: سوییس کشوری اروپایی است که بی طرفی یکی از اصول اصلی سیاست خارجی این کشور محسوب می شود؛ این کشور برای تأمین امنیت خارجی و تقویت صلح، در درگیری های مسلحانه بین سایر کشورها مداخله نمی کند و این سیاستی است توسط خود سوییس برقرار شده است؛ سوییس با وجود بی طرفی جنگی، سیاست خارجی فعالی را دنبال می کند و غالباً در روندهای صلح سازی در سراسر جهان نقش دارد؛ نقشی مشابه آنچه که عمان طی دهه های اخیر در منطقه غرب آسیا(خاور میانه) بر عهده گرفته است.

عمان کجاست؟ عمان کشوری در منطقه جنوب غربی آسیا است که از غرب با عربستان سعودی، از شمال غرب با امارات متحده عربی و از جنوب غرب با یمن ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوییس خاورمیانه؛ پیغام رسان صلح در منطقه

سوییس خاورمیانه؛ پیغام رسان صلح در منطقه