مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 00:152023-05-30اقتصادي

سکته بازار کاغذ در روزهای بعد از نمایشگاه کتاب تهران


وضعیت بازار کاغذ در روزهای پس از نمایشگاه کتاب چگونه است؟ کارهایی در هفته های گذشته درباره واردات صورت گرفته و خبری درباره خودکفایی کاغذ منتشر شده تا بازار کاغذ به ثبات برسد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، افزایش قیمت کتاب از ابتدای سال گذشته شروع شد و تا امروز نیز از صعود خود عقب نشینی نکرده است و مهم ترین عامل گرانی کتاب همین افزایش قیمت کاغذ از ابتدای سال 1401 در بازار بود.

فعالان بازار می گویند، قیمت هر بند کاغذ تحریر سفید از 400 هزار تومان در ابتدای سال گذشته به یک میلیون و 400 هزار تومان در روزهای اخیر رسیده است.

بالاخره کاغذ، ارز نمایی می گیرد یا نه؟ هفته گذشته یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگویی با اشاره به فعالیت هایی درباره کاهش قیمت کاغذ بیان کرد: اقداماتی مثل تغییر گروه کالایی کاغذ وارداتی و خمیر کاغذ از گروه 2 به گروه یک کالاهای اساسی به معنای این است که کاغذ و خمیر کاغذ از ارز نیمایی 28 هزار و 500 تومانی برخوردار می شوند.

به گفته وی، این 2 کالا، برای تأمین ارز نیمایی در بانک مرکزی اولویت تخصیص و تأمین ارز خواهند داشت.

احمدوند با بیان اینکه این موضوع حدود 30 درصد قیمت کاغذ وارداتی را کاهش خواهد داد، ادامه داد: کاهش قیمت کاغذ وارداتی اتفاق مبارکی برای ناشران و بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته بازار کاغذ در روزهای بعد از نمایشگاه کتاب تهران

سکته بازار کاغذ در روزهای بعد از نمایشگاه کتاب تهران