مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 12:002023-05-31بين الملل

ترکیه برخورد با عوامل نمایش پرچم «پ ک ک» مقابل پارلمان سوئد را خواستار شد


ترکیه از سوئد، کشوری که همچنان نسبت به عضویت در ناتو امیدوار است، خواست تا آن دسته از افرادی را که پرچم گروه پ ک ک را در مقابل پارلمان سوئد به اهتزاز درآورده بودند، - تحت پیگرد قانونی قرار دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از یورو نیوز، ویدئوهای منتشر شده توسط یک گروه مستقر در سوئد که از گروه های مسلح کُرد در سوریه حمایت می کند، نشان می دهند که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، پرچم پ ک ک در مقابل پارلمان سوئد به نمایش درآمد.

ترکیه این حرکت را محکوم و آن را اقدامی نامناسب توصیف کرد و این درحالیست که سوئد برای پیوستن به ناتو باید رضایت ترکیه را به عنوان عضوی از این ائتلاف نظامی به دست آورد.

فخرالدین آلتون، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در توییتر نوشت: ادامه فعالیت آزادانه تروریست های پ ک ک در سوئد، کشوری که به دنبال عضویت در ناتو است، کاملا غیرقابل قبول است.

ما از مقامات سوئد انتظار داریم این ماجرا را بررسی و افراد مسئول را پاسخگو کنند.

طی اجلاس آتی ناتو در تاریخ 11 الی 12 ژوییه در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، اعضای ناتو قرار است از ترکیه درخواست کنند تا از عضویت سوئد در این بلوک نظامی حمایت کند.

اکنون این هشدار ترکیه نگرانی هایی را در این زمینه به دنبال داشته و حتی پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه می تواند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترکیه برخورد با عوامل نمایش پرچم «پ ک ک» مقابل پارلمان سوئد را خواستار شد

ترکیه برخورد با عوامل نمایش پرچم «پ ک ک» مقابل پارلمان سوئد را خواستار شد