مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 12:002023-06-17اقتصادي

65 هزار هکتار از اراضی همدان شور و بیابانی است


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه 65 هزار هکتار از اراضی همدان دچار شوری و بیابانی شدن است، گفت: 26 هزار هکتار از اراضی ملی قهاوند، - ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان با بیان اینکه 65 هزار هکتار از اراضی همدان دچار شوری و بیابانی شدن است، گفت: 26 هزار هکتار از اراضی ملی قهاوند، فامنین، کبودراهنگ و شوشاب ملایر بیابانی شده است.

اسفندیار خزایی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همدان در فلات بلندی واقع شده که هیچ آبی از نقاط دیگر وارد آن نمی شود و هر آبی که در اثر بارندگی وارد همدان می شود، به خارج از استان منتهی شده و خارج می شود بنابراین در چنین شرایطی باید برخورد ویژه ای صورت بگیرد چراکه در زمینه آب در مضیقه هستیم.

وی یکی از دلایل اصلی بیابانی شدن اراضی را تغییر آب و هوا دانست و تصریح کرد: کره زمین به علت مصرف بالای انرژی در حال گرم شدن است که در استان همدان نیز به دلایلی بخش هایی از استان دچار شوری و بیابانی شدن است.

خزایی ادامه داد: در حال حاضر 65 هزار هکتار از عرصه های استان دچار بیابانی شدن است که از این میزان 26 هزار هکتار از اراضی ملی است و عرصه های بیابانی در چهار شهرستان قهاوند، فامنین، کبودراهنگ و شوشاب ملایر قرار گرفته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

65 هزار هکتار از اراضی همدان شور و بیابانی است

65 هزار هکتار از اراضی همدان شور و بیابانی است