مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 18:402023-06-03پزشكي

تأمین نیاز کشور به کیت های تشخیصی با محصولات ساخت داخل


کیت های ژنتیکی و تشخیصی، در بسیاری از زمینه های مختلف پزشکی از جمله بارداری، ناباروری، تشخیص بیماری و موارد متعدد دیگر، مورد استفاده آزمایشگاه های تشخیص ژنتیکی و مراکز علمی قرار می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، آزمایش تعیین هویت به کمک DNA یکی از قابل اعتمادترین شیوه های تشخیصی جهت تعیین هویت افراد است و یک شرکت دانش بنیان موفق شده است با تولید فرآورده های دارویی خاص، کیت های تشخیص هویت و تشخیص ژنتیکی، نیاز کشور را به این فرآورده ها تامین کند.

سیروس زینلی مدیرعامل شرکت دانش بنیان زیست فناوری کوثر، با اشاره به فعالیت این مجموعه در زمینه دارو، کیت های تعیین هویت و تشخیص ژنتیکی عنوان کرد: این شرکت توانسته است یک داروی استراتژیک مخصوص بیماران خاص جهت جلوگیری از بافت پیوندی یعنی تولید آنتی بادی پلی کلونال خرگوشی ضد تیموس انسان را تولید کند.

این دارو با مجوز سازمان غذا و داوری وزارت بهداشت از سال 1400 وارد بازار شده است.

این فعال فناور ادامه داد: این شرکت جزء 5 شرکت تولیدکننده کیت های تعیین هویت مولکولی در جهان است و توانسته تنوع بالایی از کیت های تعیین هویت را به بازار سلامت عرضه کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأمین نیاز کشور به کیت های تشخیصی با محصولات ساخت داخل

تأمین نیاز کشور به کیت های تشخیصی با محصولات ساخت داخل