مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 09:002023-06-12اقتصادي

تخریب 21 رشته قنات در سیل برزاوند اردستان


سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: سیل چند روز گذشته در دهستان برزاوند اردستان 21 رشته قنات را در شش روستا به طور کامل تخریب کرده است.

- ایسنا/اصفهان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: سیل چند روز گذشته در دهستان برزاوند اردستان 21 رشته قنات را در شش روستا به طور کامل تخریب کرده است.

محمد امینی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: همکاران ما در جهاد کشاورزی شهرستان اردستان در سه روز گذشته در روستای نهوج مستقر هستند و خسارت های ناشی از سیل در این روستا را بررسی و برآورد می کنند.

وی با بیان اینکه سیل چند روز گذشته در دهستان برزاوند خسارت های قابل توجهی به بخش کشاورزی وارد کرده است، افزود: در بخش قنوات حدود 21 رشته قنات در شش روستای نهوج، مارچوبه، حیدرآباد، اشینه و خیرآباد به طور کامل تخریب شده که برای بازسازی و مقاوم سازی آن بیش از 9 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان اردستان، تصریح کرد: طبق بررسی های انجام شده، سیل در روستای نهوج اردستان حدود 670 دام را تلف کرده است که حدود 560 دام سبک و یک دام سنگین توسط شبکه دامپزشکی و بهداشت دفن شدند و حدود 110 دام در سیل اخیر مفقود هستند.

امینی با بیان اینکه میزان خسارتی که در بخش دام پروری وارد شده حدود 4 میلیارد تومان برآورد شده است، گفت: حدود 100 دام در این روستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب 21 رشته قنات در سیل برزاوند اردستان

تخریب 21 رشته قنات در سیل برزاوند اردستان