مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 09:152023-05-30سياسي

جلوگیری از ساخت و ساز در زمین های قولنامه ای به ضرر قشر ضعیف است


در ماهدشت به زمین های قولنامه ای با متراژ کمتر از 100 متر اجازه ساخت نمی دهند؛ لازم است مسئولان تدابیری را برای رفع این معضل در شهر محروم ماهدشت داشته باشند.

- ایسنا/البرز امام جمعه ماهدشت گفت: در ماهدشت به زمین های قولنامه ای با متراژ کمتر از 100 متر اجازه ساخت نمی دهند؛ لازم است مسئولان تدابیری را برای رفع این معضل در شهر محروم ماهدشت داشته باشند.

حجت الاسلام علی رادمرد در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به معضل جلوگیری از ساخت و ساز در این منطقه، بیان کرد: در این شهرستان به دلیل قولنامه ای بودن اراضی، اجازه ساخت به مالکان داده نمی شود.

یکی از موانع کار، شهرداری است که مجوز ساخت نمی دهد زیرا اعلام کرده است که دو مشکل برای ساخت واحد مسکونی وجود دارد اینکه زمین ها قولنامه ای هستند و موضوع دیگر این است که بر اساس طرح تفصیلی اراضی کمتر از 100 متر نباید احداث شوند.

امام جمعه ماهدشت تصریح کرد: در سال 1399، دیوان عالی کشور حکمی صادر کرده است که بر مبنای آن شهرداری ها می توانند به زمین های قولنامه ای مجوز ساخت ندهند و همین موضوع در ماهدشت که یک شهر محروم است به یک معضل تبدیل شده است.

این در حالی است که برخی از افراد همین زمین ها را با کلی قرض و وام خریداری کرده اند اما حالا که به دنبال احداث سر پناهی برای خانواده خود هستند تا از رنج مستاجری نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوگیری از ساخت و ساز در زمین های قولنامه ای به ضرر قشر ضعیف است

جلوگیری از ساخت و ساز در زمین های قولنامه ای به ضرر قشر ضعیف است