مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 19:352023-06-12بين الملل

کنیا: ابتکار عمل کشورهای آفریقایی به حل بحران سودان کمک می کند


رییس جمهور کنیا اعلام کرد که باز کردن کریدورهای بشردوستانه در سودان از موارد مورد نظر در ابتکار عمل حل بحران این کشور است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه الجزیره، رییس جمهور کنیا بر لزوم حل وفصل بحران در سودان از طریق مذاکره تاکید کرد.

ویلیام روتو رییس جمهور کنیا روز دوشنبه اعلام کرد که ابتکارعمل IGAD برای بحران سودان دربرگیرنده دیدار بین عبدالفتاح البرهان فرمانده ارتش سودان، رهبران سودان جنوبی، کنیا، اتیوپی و جیبوتی است.

رییس جمهور کنیا تاکید کرد که ابتکار IGAD بحث برسر باز کردن کریدورهای بشردوستانه با دو طرف درگیر در سودان طی دو هفته را شامل می شود.

بنا به اعلام این مقام کنیا، گفتگوی ملی میان نیروهای غیرنظامی سودان به منظور بحث در مورد بحران فعلی این کشور ظرف 3 هفته شروع خواهد شد.

در همین راستا یک منبع دیپلماتیک در سودان اعلام کرد که این کشور نسبت به هر گونه ابتکار عمل مطرح شده از سوی کشورهای آفریقایی به جز ابتکار عمل IGAD ابراز نگرانی کرده است.

درگیری ها بین نیروهای ارتش به فرماندهی عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو ملقب به حمیدتی از صبح دیروز شنبه با پایان آخرین آتش بس که یک روزه اعلام شده بود، از سر گرفته شد و طی روز گذشته شهر خارطوم و ام درمان و مناطق دیگری از این کشور صحنه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کنیا: ابتکار عمل کشورهای آفریقایی به حل بحران سودان کمک می کند

کنیا: ابتکار عمل کشورهای آفریقایی به حل بحران سودان کمک می کند