مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 خرداد 1402 ساعت 15:302023-06-12اقتصادي

لزوم جبران زیاندهی خودروسازان با اجرای ماده 90 اصل 44 قانون اساسی


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت خودرو تابعی از نرخ ارز و تورم در کشور است، عنوان کرد: ضعف دولت در نظام تنظیم گری بنگاه های خودروسازی موجب گله مندی خودروساز از واقعی نبودن قیمت ها و نارضایتی مصرف کننده از گرانی قیمت خودرو شده است.

شهریار حیدری با توجه به زیان انباشته 21 هزار میلیارد تومانی ایران خودرو طی 9 ماهه سال گذشته که به سبب قیمت گذاری در صنعت خودرو اتفاق افتاده است، اظهار داشت: قیمت گذاری دستوری در صنعت خودرو نه تنها راهگشا نبوده بلکه با تحمیل زیان به شرکت های خودروسازی مقوله کیفیت را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

 وی با بیان اینکه قیمت خودرو تابعی از نرخ ارز و تورم در کشور است، افزود: ضعف دولت در نظام تنظیم گری بنگاه های خودروسازی موجب گله مندی خودروساز از واقعی نبودن قیمت ها و نارضایتی مصرف کننده از گرانی قیمت خودرو شده است.

 نماینده مردم سر پل ذهاب و قصر شیرین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت محصولات خودروسازان با توجه به رشد نرخ ارز و تورم در کشور واقعی نیست، یادآور شد: اگرچه شورای رقابت قصد دارد با واقعی کردن قیمت ها به تداوم تولید در صنعت خودرو کمک کند اما بقای صنعت خودرو در گام نخست مستلزم بازنگری دولت در سیاست های کلان و اعمال سیاستی واحد و شفاف در صنعت خودرو است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم جبران زیاندهی خودروسازان با اجرای ماده 90 اصل 44 قانون اساسی

لزوم جبران زیاندهی خودروسازان با اجرای ماده 90 اصل 44 قانون اساسی