مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 08:252023-06-03سياسي

انقلاب مصنوعی؛ دنیا برای این فناوری آماده است؟


خواننده ای که سال ها پیش فوت شده، آهنگ جدید می خواند یا ویدویی از ونگوگ در وسط قهوه خانه ای ایرانی که قلیان می کشد دو مورد از ده ها موارد وایرال شده در فضای مجازی است که قدرت هوش مصنوعی را این روزها به شکل عجیبی به رخ همگان می کشد.

- ایسنا/بوشهر خواننده ای که سال ها پیش فوت شده، آهنگ جدید می خواند یا ویدویی از ونگوگ در وسط قهوه خانه ای ایرانی که قلیان می کشد دو مورد از ده ها موارد وایرال شده در فضای مجازی است که قدرت هوش مصنوعی را این روزها به شکل عجیبی به رخ همگان می کشد.

شکی نیست که در سال های آینده هوش مصنوعی و فناوری رباتیک نقش پررنگی در زندگی بشر ایفا می کنند و همین مساله باعث شده توجه به این نوع موضوعات روز به روز افزایش یابد تا جایی که برخی کارشناسان مدعی شده اند که این تازه ابتدای کار است، هوش مصنوعی، همه را حذف خواهد کرد، فرقی نمی کند هنرمند، دانشمند و معلم یا فیلسوف، نویسنده و جامعه شناس باشی، هرکسی و هر تخصصی که از سال ها رنج و مرارت حاصل شده زیر چرخ دنده های هوش مصنوعی از بین خواهد رفت.

با نگاه به نیم خالی لیوان حکایت هوش مصنوعی بی شباهت به بمب اتم نیست.

قدرتی که اگر به درستی مدیریت نشود می تواند به شکل حیرت انگیزی مخرب باشد و البته نظریات نگران چیزی شبیه واکنش انیشتین پس از آنکه تحقیقات علمی بمب اتم را ممکن ساخته بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انقلاب مصنوعی؛ دنیا برای این فناوری آماده است؟

انقلاب مصنوعی؛ دنیا برای این فناوری آماده است؟