مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 13:002023-05-30بين الملل

پیروزی اردوغان و سرنوشت مبهم زندانیان مخالف این رییس جمهور


«پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، بذر امید را در دل چهره های سرشناس زندانی در این کشور که بعضا به دلیل شورش نافرجام 2016 در زمان ریاست اردوغان دستگیر شده اند، - پیروزی رجب طیب اردوغان در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، بذر امید را در دل چهره های سرشناس زندانی در این کشور که بعضا به دلیل شورش نافرجام 2016 در زمان ریاست اردوغان دستگیر شده اند، خشکاند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری فرانسه در گزارشی نوشت: کمال قلیچداراوغلو، رقیب سابق اردوغان و نامزد سکولار شکست خورده در انتخابات ترکیه وعده داده بود که اگر رییس جمهور شود، این زندانیان آزاد خواهند شد.

اما رجب طیب اردوغان، رییس جمهوری ترکیه هیچ پیامی در رابطه با اینکه آیا این زندانیان شامل عفو او خواهند شد یا خیر، ارائه نکرد.

عثمان کاوالا، نیکوکار و فعال 65 ساله به دلیل مخالفت با دولت اردوغان از سال 2017 به اتهام سرنگونی دولت و تامین کمک های مالی به اعتراضات گسترده سال 2013 در زندان به سر می برد.

عثمان کاوالا سی امین دادگاه عالی کیفری استانبول سال گذشته کاوالا را به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت از طریق تامین مالی اعتراضات مذکور موسوم به اعتراضات پارک گزی به حبس ابد محکوم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیروزی اردوغان و سرنوشت مبهم زندانیان مخالف این رییس جمهور

پیروزی اردوغان و سرنوشت مبهم زندانیان مخالف این رییس جمهور