مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 09:352023-06-06پزشكي

چه زمانی کرِم ضدآفتاب استفاده کنیم؟


از آنجایی که نور ماوراء بنفش مهم و مضر است و در فصول زمستان نیز نور ماوراء بنفش می رسد، بنابراین استفاده از ضدآفتاب حتی در فصل زمستان و در آب و هوای ابری نیز توصیه می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، سید مسعود داودی اظهار کرد: نور آفتاب از قسمت های مختلفی تشکیل شده است که شاید مضرترین قسمت آن اشعه ماوراء بنفش باشد و با توجه به اینکه لایه اوزون نازک شده است، ماوراء بنفش بیشتری نسبت به گذشته به سطح زمین می رسد.

بنابراین آثار زیانبار آفتاب، نسبت به گذشته افزایش پیدا کرده است.

کرم های ضد آفتاب، کرم هایی هستند که می توانند مقاومت پوست را در مقابل آفتاب افزایش بدهند و کارایی آن تا حدودی اشعه به خصوص ماوراء بنفش را فیلتر می کند که به پوست ما اصابت نکند.

داودی درباره طریقه مصرف صحیح ضد آفتاب اشاره کرد: ضدآفتاب باید به حد کافی روی پوست گسترش پیدا کند، میزانی که معمولاً توصیه می شود این است که به اندازه قاشق چایخوری باشد که روی کل صورت باید پخش شود.

و همچنین در مورد اصول درست مصرف ضدآفتاب باید توجه خاصی به قسمت هایی که معمولاً نادیده گرفته می شود؛ مانند لاله های گوش، پشت گردن و پشت دست ها که بسته به شرایط مختلف که ممکن است تحت تأثیر آفتاب قرار بگیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی کرِم ضدآفتاب استفاده کنیم؟

چه زمانی کرِم ضدآفتاب استفاده کنیم؟