مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 خرداد 1402 ساعت 10:352023-06-04سياسي

استاد دانشگاه: امام خمینی همواره در مورد حقوق متعادل زنان مورد هجمه قرار می گرفت


در برهه ای از زمان که گروهی از افراد جامعه زن را موجودی در بند خانه می دانستند و گروهی هم زنان را به بی بندوباری تشویق می کردند همواره امام خمینی در مورد حقوق متعادل زنان مورد هجمه قرار می گرفت.

- ناهید اعتمادالعلما، استاد دانشگاه یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس از یزد، با اشاره به جایگاه زنان از دیدگاه امام خمینی ره، اظهار کرد: زن به عنوان مظهر جمال الهی در تفکر امام خمینی ره با مفاهیم ارزشی مانند آزادی، عفت، کرامت و شجاعت است که در تعیین سرنوشت خود و جامعه بسیار مفید است.

وی در زمینه حضور زن در زمان پهلوی نیز افزود: زنان در زمان پهلوی از حداقل حقوق اجتماعی و سیاسی محروم بودند ولی با آمدن انقلاب نوری عمیق در قلب های زنان درخشید که توانستند در عرصه های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی حضوری فعال داشته باشند.

این استاد دانشگاه یزد گفت: امام خمینی زنان را صاحب توانایی ها و استعدادهای فراوان در زمینه فرهنگ و اجتماع میداند که اگر به خوبی شناسایی و به کار گرفته شود تاثیر بسزایی در تحولات جامعه از خود به جای خواهد گذاشت و به تبعه آن ؛ کشور را آباد می کند و زن می تواند مبدا همه سعادتها باشد.

اعتمادالعلما با اشاره به دیدگاه امام خمینی نسبت به حضور و حقوق زنان در جامعه تصریح کرد: در برهه ای از زمان که گروهی از افراد جامعه زن را موجودی در بند خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاد دانشگاه: امام خمینی همواره در مورد حقوق متعادل زنان مورد هجمه قرار می گرفت

استاد دانشگاه: امام خمینی همواره در مورد حقوق متعادل زنان مورد هجمه قرار می گرفت