مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 خرداد 1402 ساعت 12:302023-05-30دانش

نشست بررسی «امکان خلق ابرقهرمان ایرانی» برگزار شد


نشست بررسی امکان خلق ابرقهرمان در تولیدات فرهنگی ایران با عنوان «جایی برای ابرقهرمان ها نیست» به همت انجمن علمی مطالعات فرهنگی و رسانه و انجمن علمی مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

- نشست بررسی امکان خلق ابرقهرمان در تولیدات فرهنگی ایران با عنوان جایی برای ابرقهرمان ها نیست به همت انجمن علمی مطالعات فرهنگی و رسانه و انجمن علمی مطالعات ارتباطی دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه دانشجویان ایسنا، این نشست با حضور محمدحسن یادگاری _ مستندساز و پژوهشگر مطالعات رسانه، کسری ولایی _ نویسنده و منتقد سینما و امین مبینی _ دبیر نشست در دانشگده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.

در این نشست ابتدا امین مبینی _ دبیر نشست به ذکر مقدمه ای درخصوص اهمیت موضوع ابرقهرمانان در دنیای امروز و نگاه های مثبت و منفی که در محافل اکادمیک نسبت به این پدیده مهم فرهنگ عامه وجود دارد پرداخت و با اشاره به تاریخچه ظهور ابرقهرمانان در قرن بیستم و بیست و یکم عنوان کرد: شخصیت های ابرقهرمانی ابتدا در آمریکا به عنوان محتواهایی ساده در قالب صفحات کمیک استریپ برای جذاب کردن مجلات آگهی محور خلق شدند.

اما به سرعت در دهه های بیست و سی میلادی میان پسران جوان و نوجوان محبوب شدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نشست بررسی «امکان خلق ابرقهرمان ایرانی» برگزار شد

نشست بررسی «امکان خلق ابرقهرمان ایرانی» برگزار شد