مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 01:252023-06-02سياسي

شعری که سیاست امروز را نشان می دهد


تحلیل وضعیت شعر امروز برای محققان صد سال آینده بسیار بسیار جذاب و مفید خواهد بود.

همان طور که امروز ما با خواندن شعر مشروطه، - حمیدرضا شکارسری می گوید: تحلیل وضعیت شعر امروز برای محققان صد سال آینده بسیار بسیار جذاب و مفید خواهد بود.

همان طور که امروز ما با خواندن شعر مشروطه، نیازی نداریم بدانیم در دوران مشروطه چه سیاستی حاکم بوده، همان اتفاق الان دارد می افتد.

اگر ما شعر امروز را بخوانیم، نیازی نیست، سیاست این روزگار را بخوانیم؛ زیرا این شعرها آینه ای هستند که جامعه پیچیده ما را نشان می دهند.

این شاعر و منتقد ادبی در گفت وگو با ایسنا درباره کارکرد رسانه ای شعر به ویژه در دنیای امروز، اظهار کرد: رسانه بودن شعر از چند جهت قابل بررسی است؛ یکی این که شعر از جنس زبان است و اساساً زبان یک رسانه اجتماعی است، یعنی زبان بدون رسانگی عملاً زبان نیست.

اما هرچقدر از وجوه کاربردی و روزمره زبان فاصله می گیرید و به سمت وسوی زیباشناختی زبان می روید، تعریف این رسانگی تغییر می کند و زبان عملاً قصد ندارد مستقیم وظیفه رسانگی را ایفا کند؛ بلکه قصدش ضدرسانگی است.

در واقع باتوجه به این که در اینجا قصد زبان، زیبایی شناسی می شود که اساساً با فایده مندی در تضاد است، شعر هم ذاتاً چنین است و وجه معنارسانی را که رسانه بودن در نظر داریم تا حد زیادی وام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعری که سیاست امروز را نشان می دهد

شعری که سیاست امروز را نشان می دهد