مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 10 خرداد 1402 ساعت 16:452023-05-31پزشكي

ابتلای 2 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در فارس


به گفته مقام مسوول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، در سال گذشته بیش از 20 نفر و در 2 ماهه نخست سال جاری 2 نفر در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شیراز به صورت قطعی یا محتمل به تب کریمه کنگو مبتلا شدند که یک نفر با وجود انجام اقدامات درمانی، - در اثر این بیماری جان خود را از دست داد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خبر ابتلا 2 نفر در استان فارس به تب کریمه کنگو گفت: این بیماری جان فرد مبتلا را به شدت در معرض تهدید جدی قرار می دهد و اگر اقدامات مراقبتی و درمانی به موقع صورت نگیرد، در حدود 30 درصد موارد مبتلا منجر به مرگ می شود.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، عباس رضاییان زاده با اشاره به اهمیت بیماری های قابل انتقال بین انسان و حیوان بر سلامت انسان ها و آثار زیان آور بر اقتصاد کشورها، تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یکی از بیماری های مهم و خطرناک این دسته دانست و افزود: تب کریمه کنگو یک عفونت ویروسی مشترک بین انسان و حیوان است و از طریق گزش کنه به حیوانات منتقل می شود و آنها را بیمار می کند، اما علائمی در دام ایجاد نمی کند که باعث تشخیص شود و ظاهر دام در زمان ابتلا به این بیماری، طبیعی است.

  وی ادامه داد: به همین دلیل رعایت بهداشت فردی و اصول ایمنی بهداشتی برای افرادی که با دام سر و کار دارند، الزامی است و اگر اصول بهداشتی به طور کامل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابتلای 2 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در فارس

ابتلای 2 نفر به بیماری تب کریمه کنگو در فارس