مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 خرداد 1402 ساعت 18:402023-06-03سياسي

ضرورت هم افزایی برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی


یک تحلیل گر رسانه و کارشناس ارشد مطالعات رسانه ای در مازندران هم افزایی کامل و ایجاد ساختار و امکانات برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی را لازم و ضروری دانست.

- سینا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: فضای مجازی به دلیل توانایی در ادراک سازی باعث شکل گیری جنبش های های اجتماعی جدید و هویت های دگرخواهانه می شود و از همین جهت نیز یکی از مهمترین جنبه های نرم افزاری تهدید امنیت ملی کشورها محسوب می گردد.

وی با اشاره بر اینکه امروزه کشورهای سلطه گر با استفاده از رسانه ها و عملیات روانی تلاش می کنند تصویر ذهنی خود نزد دیگر ملت ها را آن طور که می خواهند شکل دهند، گفت: آنان در واقع با مدیریت تصویرذهنی، افکارعمومی جهانیان را به سمت وسوی مورد نظر خود هدایت می کنند.

تصاویر مجازی؛ احساسات واقعی این تحلیلگر رسانه، افزود: اگر از این زاویه به تهدیدات رسانه ای بنگریم، می توانیم به این نکته پی ببریم که تهدیدات رسانه ای عمدتاً از جنس تصاویر هستند و محتوا مبنا تصمیمات.

قربانی، ادامه داد: تصاویر در فضای مجازی احساس های واقعی و متفاوت خلق می کنند و از این جهت می توان گفت تصاویر در بستر رسانه های اجتماعی مجازی اند اما احساسات واقعی هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت هم افزایی برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی

ضرورت هم افزایی برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات فضای مجازی