مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 خرداد 1402 ساعت 01:352023-06-05اقتصادي

مبارزه با علف های هرز در سطح 231 هزار هکتار از اراضی گندم لرستان


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از مبارزه با علف های هرز در سطح 231 هزار هکتار از اراضی گندم این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید عماد شاهرخی روز دوشنبه در چهارمین جلسه ستاد برداشت سال 1402 محصولات کشاورزی، اظهار داشت: در حال حاضر میزان کشت گندم به عنوان ستون فقرات امنیت غذایی و بخش کشاورزی 870 میلیون تن در دنیا است و کشور ما با تولید حدود شش میلیون هکتار از این حیث در رتبه 13 جهان قرار دارد که به فضل الهی امیدواریم امسال به خودکفایی در تولید گندم برسیم.

وی اظهار کرد تاکنون میزان 18 هزار و 615 تن گندم، 299 تن کلزا و 874 تن کاملینا توسط مباشر (تعاون روستایی) با همکاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی از شهرهای جنوبی استان خریداری شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در خصوص پایداری در تولید گندم و حفظ خودکفایی، اظهار کرد: برای پایداری این اصل باید از سه مؤلفه بذر اصلاح شده، تغذیه مناسب و تأمین به موقع نهاده در کنار سیستم های نوین آبیاری و ارتقای ضریب مکانیزاسیون بهره ببریم و میانگین تولید در سطح را افزایش دهیم.

شاهرخی در خصوص اقدامات مدیریت حفظ نباتات در سال زراعی جاری، عنوان کرد: تاکنون مبارزه با علف های هرز گندم در سطح 231 هزار و 307 هکتار با افزایش 30 درصدی نسبت به سال قبل، مبارزه با علف های هرز جو در سطح 109 هزار و 117 هکتار با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبارزه با علف های هرز در سطح 231 هزار هکتار از اراضی گندم لرستان

مبارزه با علف های هرز در سطح 231 هزار هکتار از اراضی گندم لرستان