مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 11:402023-05-29بين الملل

اردوغان چگونه پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد؟


کارشناسان معتقدند که دولت برآمده از حزب عدالت و توسعه، برنامه ویژه ای برای گذار از بحران اقتصادی ندارد و ترکیه؛ در آخرین دوره ریاست جمهوری اردوغان، - شرایط سختی را سپری خواهد کرد.

گروه بین الملل : رجب طیب اردوغان نامزد ائتلاف جمهور پیروز شد و با کسب 52 درصد آراء (27 میلیون و 800 هزار رای)، برای سومین بار به عنوان رییس جمهور ترکیه برگزیده شد.

رقیب او کمال قلیچداراوغلو نامزد مورد حمایت ائتلاف ملت نیز 48 درصد آرای مردم (25 میلیون و 500 هزار رای) را به دست آورد.

این بار هم 87 درصد از واجدین شرایط رای دادن، پای صندوق های رای رفتند و مردم ترکیه از این حیث، رکورد بالایی از میزان علاقه مندی به سرنوشت سیاسی را ثبت کردند.

رجب طیب اردوغان رهبر حزب عدالت و توسعه در سخنرانی حماسی و عاطفی در جمع هواداران خود، در آغاز برای چند لحظه با یک ترانه که از بلندگو پخش می شد همراهی کرد و با صدای بلند آواز خواند و سپس در یک نطق کوتاه، رقیب خود کمال قلیچداراوغلو را تحقیر کرد و از هواداران خواست، عبارت بای بای کمال را تکرار کنند.

روزنامه ملی گرای میلاد، با چاپ یک نقاشی تاریخی در کنار اردوغان، رییس جمهور ترکیه را با پادشاه بزرگ عثمانی و فاتح استانبول یعنی سلطان محمد فاتح مقایسه کرده اما روزنامه سوزجو از مهمترین روزنامه های منتقد اردوغان، اعلام کرده که تورم ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اردوغان چگونه پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد؟

اردوغان چگونه پیروز انتخابات ریاست جمهوری ترکیه شد؟