مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 10:232023-05-29اجتماعي

شنوایی سنجی 92 درصد نوزادان زنجانی


مدیرکل بهزیستی استان زنجان از غربالگری 92 درصد نوزادان متولد شده در سال گذشته خبر داد و گفت: بیش از 13 هزار نوزاد متولد شده غربالگری شنوایی شدند .

- سلمان حسینی مدیرکل بهزیستی استان زنجان در گفت وگو با فارس اظهار داشت: 9 نوزاد از کل نوزادان غربالگری شده در زنجان به مرحله مداخله ارجاع داده شدند که اقدامات توانبخشی از جمله تهیه سمعک، کمک هزینه کاشت حلزون، گفتار درمانی و .

توسط معاونت امور توانبخشی برای این نوزادان صورت پذیرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان زنجان با اشاره به اینکه در حال حاضر 8 مرکز غربالگری شنوایی نوزادان در سطح استان فعال است، افزود: آزمون های غربالگری نوزادان بصورت انجام تست OAE برای همه نوزادان متولد شده و انجام تست AABR برای کودکان ارجاعی و دارای عوامل خطر است که با دستگاه های کوچک و بدون درد و خطر، در شرایطی که نوزاد به آرامی استراحت می کند انجام می شود.

وی با بیان اینکه آزمون غربالگری، آزمونی ساده است که فقط چند دقیقه طول می کشد و هدف آن شناسایی نوزادانی است که نیاز به ارزیابی بیشتر دارند، خاطر نشان کرد: غربالگری نوزادان بسیار مهم است و اگر بررسی شنوایی نوزاد دیر انجام شود موجب تاخیر در رشد و زبان شده که روی توانایی کودک برای یادگیری، تحصیل و ارتباطات اجتماعی تاثیر می گذارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنوایی سنجی 92 درصد نوزادان زنجانی

شنوایی سنجی 92 درصد نوزادان زنجانی