مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 خرداد 1402 ساعت 10:202023-06-08اجتماعي

چاه های غیرمجاز اکوسیستم تالاب هشیلان را تهدید می کند


معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه گفت: تالاب هشیلان به عنوان یکی از اکوسیستم های ویژه در غرب کشور است که چاه های مجاز آن را در معرض خشکسالی قرار داده است.

- زهرا قربانی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تالاب هشیلان به عنوان یک زیست بوم منحصر به فرد محسوب می شود که بعد از ماه ها خشکی با وجود بارش های بهاری پر آب شده اما فعالیت چاه های اطراف و کشت های پر آب خطری جدی برای آن محسوب می شود.

وی افزود: تالاب هشیلان یکی از اکوسیستم های ویژه منحصر به فرد در غرب کشور است که در آن شاهد تنوع زیستی بالایی هستیم و این تالاب ده ها جزیره بزرگ و کوچک دارد.

معاون محیط طبیعی محیط زیست استان کرمانشاه تصریح کرد: این تالاب از 110 جزیره کوچک و بزرگ با حداقل مساحت 100 متر و حداکثر یک هکتار تشکیل شده است.

قربانی گفت: اطراف این جزیره را نیزارهایی پوشانده است که این نیزارها محیط مناسبی برای تخم گزاری و زاد آوری بسیاری از پرندگان و جانوران منطقه را فراهم کرده است.

وی با اشاره به محل زاد آوری و زیستگاه انواع دوزیستان، پرندگان، ماهی ها و خزندگان، بیان کرد: علاوه بر زیست پرندگان در این تالاب 73 گونه گیاه آبزی، کنار آبزی و خشک زیست وجود دارد.

قربانی خاطر نشان کرد: با همه اینها در حوالی تالاب چاه های مجاز و غیر مجاز فراوانی است که 19 عدد چاه غیر مجاز شناسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چاه های غیرمجاز اکوسیستم تالاب هشیلان را تهدید می کند

چاه های غیرمجاز اکوسیستم تالاب هشیلان را تهدید می کند