مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 خرداد 1402 ساعت 11:252023-06-16پزشكي

خسارت 7 میلیارد دلاری آلودگی هوا به کشور


دبیرکل اتحادیه جهانی مبارزه با بیماری های ریوی با بیان اینکه آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ در کشور است گفت: آلودگی هوا سالانه 7 میلیارد دلار به کشور خسارت می رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سلامت خبرگزاری فارس، محمدرضا مسجدی دبیرکل اتحادیه جهانی مبارزه با بیماری های ریوی در سی و سومین کنگره سالیانه جامعه پزشکان متخصص داخلی در سالن همایش های رازی درباره آلودگی هوا گفت: آلودگی هوا چهارمین عامل مرگ در کشور است که سالانه 7 میلیارد دلار به مملکت خسارت می رساند.

 هر سال حدود 20 هزار نفر بر اثر آلاینده های هوا جان خود را از دست می دهند و موتورسیکلت ها مهمترین عامل آلودگی هوا در ایران هستند.

وی در ادامه افزود: تحقیقات اخیر نشان می دهد آلودگی هوا هر سال 9 میلیون نفر را در دنیا به کام مرگ می کشد و از هر 9 مرگ یک نفر به دلیل مشکل آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.

با اینکه میزان مرگ های ناشی از سکته بیش از آلودگی هواست اما یک سوم مرگ های ناشی از سکته مغزی نیز به دلیل آلودگی هوا است.

مسجدی  درخصوص تعداد آلوده ترین شهرهای کشور گفت: در سال 1400 میزان آلودگی هوا در 27 شهر کشور بیش از حد مجاز بود و در مواردی میزان آلودگی ها بیش از سه برابر حد مجاز بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 7 میلیارد دلاری آلودگی هوا به کشور

خسارت 7 میلیارد دلاری آلودگی هوا به کشور