باید بدانیم چه کنیم که «آینده پژوهی» کلمه معناداری برای پژوهشگران باشدعضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه پاسخگویی دانشگاهی و استقلال دانشگاهی موضوع جدیدی است، گفت: ما باید شرایط و امکان آینده پژوهی را فراهم کنیم. - باید بدانیم چه کنیم که آینده پژوهی کلمه معناداری برای پژوهشگران باشد عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی با بیان اینکه پاسخگویی دانشگاهی و استقلال دانشگاهی موضوع جدیدی است، گفت: ما باید شرایط و امکان آینده پژوهی را فراهم کنیم. باید بدانیم چه کنیم که آینده پژوهی کلمه معناداری برای پژوهشگران باشد. به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر مقصود فراستخواه در دومین هم اندیشی آینده پژوهان آموزش عالی با موضوع آینده مسئولیت پذیری اجتماعی دانشگاه ایرانی که در مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی برگزار شد، با بیان اینکه در آموزش عالی مسئولیت و اختیار دو مفهوم تزایدی دارند، گفت: اگر یکی از این دو کلمه باشد، دیگری حتما باید باشد. یعنی اگر مسئولیت اجتماعی دانشگاه را می خواهیم، باید دانشگاه یک موجود خودمختار، مستقل و خودتنظیم باشد. وقتی دانشگاه افق انتخاب ندارد و در یک کریدور قرار گرفته و در آن کریدور باید حرکت کند، باید اختیار انتخاب داشته باشد. عضو هیئت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی رقابت پذیری دانشگاه ها را موضوع مهمی دانست و گفت: آیا دانشگاه ه برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |