مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 خرداد 1402 ساعت 19:502023-05-29اقتصادي

نقش مردم در برنامه استراتژیک منابع طبیعی باید مشخص شود


توانمندسازی و توجه به نقش مردم و جوامع محلی در حفاظت از منابع طبیعی موجب می شود آنها چشم انداز و سیاست ها و ماموریت های کلان کشور را درک کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حمید نوری، رییس مرکز بین المللی حوزه های جامع آبخیز و منابع زیستی در مناطق خشک و نیمه خشک گفت: امسال با همکاری دفتر کل حفاظت خاک و آبخیزداری و دفتر کنترل سیلاب و آبخوان داری برای 16 استان کشور برنامه توانمندسازی جوامع محلی، توجه به انسجام سازمانی و مدیریت جامع حوزه های آبخیز برنامه ریزی شده است.

وی افزود: این برنامه ها از گذشته هم برگزار می شده، اما در سال جاری علاوه بر انتخاب حوزه های اولویت دار همه استان ها و پیگیری برنامه راهبردی حوزه های آبخیز، با حمایت سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور و مشارکت و همکاری قرارگاه جهادی و مدیریت بحران وزارت کشور با در نظر گرفتن ضرورت پایش آستانه ها، معیارها و شاخص و حساسیت های بوم سازگان، در چارچوب هدفمند، ساختارمند، سناریو محور و هوشمندانه تری اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: عمده برنامه های این مرکز برای توانمندسازی جوامع محلی و حفاظت از منابع طبیعی بر پایه توجه به پیوست های مشارکت و یادگیری و پایداری و استمرار در برنامه مشارکت در سایه آموزش و ترویج است و در این راستا امسال برنامه آموزشی برای توانمند ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش مردم در برنامه استراتژیک منابع طبیعی باید مشخص شود

نقش مردم در برنامه استراتژیک منابع طبیعی باید مشخص شود