مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 11:202023-06-11اجتماعي

رودبار یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان است


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: شهرستان رودبار به دلیل بهره مندی از عرصه های طبیعی و ایمن یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان به شمار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حمزه عشوری پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با همکاری پویش مردمی حیات وحش استان و مأموران پرتلاش یگان حفاظت محیط زیست رودبار، بار دیگر تصاویر بسیار زیبا و کم نظیری از حضور گونه های حمایت شده پلنگ، خرس، شوکا، گربه جنگلی در یکی از زیستگاه های این شهرستان به ثبت رسید که مشاهده و ثبت این تصاویر همگی حاکی از غنای تنوع زیستی در استان گیلان می باشد.

وی با اشاره به اینکه آموزش و فرهنگ سازی، همراهی و همکاری جوامع محلی شرایط مساعد و امنیت زیستگاه را از عوامل اصلی حضور این گونه ارزشمند عنوان کرد و افزود: امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد افزایش جمعیت این گونه در این زیستگاه باشیم.

عشوری ادامه داد: شهرستان رودبار بواسطه بهره مندی از عرصه های طبیعی بکر و ایمن یکی از مهمترین زیستگاه های انواع حیات وحش در استان گیلان می باشد که پایش مناطق و ثبت گونه های حمایت شده و ارزشمند یکی از وظایف این اداره محسوب می شود.

وی اضافه کرد: بر همین اساس به جهت اطلاع از وضعیت زیستی و برنامه ریزی برای حفاظت بهتر از این گونه ها مقرر است با ادوات ثبت تصویر، نظیر دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رودبار یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان است

رودبار یکی از مهمترین زیستگاه های حیات وحش گیلان است