مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 خرداد 1402 ساعت 06:452023-06-17اقتصادي

بیش از 28 هزار کردستانی در عرصه صنایع دستی فعالیت می کنند


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: در حال حاضر بیش از 28 هزار نفر صنعت گر دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت در عرصه صنایع دستی هستند.

- منصور مهرزاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: صنایع دستی استان کردستان مجموعه ای متنوع و ارزشمند از تولیدات هنرمندان خوش ذوق است که با بهره گیری از مواد اولیه بومی تولید و عرضه می شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان افزود: در حال حاضر بیش از 28 هزار نفر صنعتگر دارای مجوز در استان مشغول به فعالیت در عرصه صنایع دستی هستند.

وی عنوان کرد: از سوی دیگر چند برابر این آمار نیز شامل افرادی است که در ‏‏منازل خود بدون مجوز و به صورت فصلی مشغول به کار و فعالیت در این حوزه هستند.

مهرزاد با عنوان اینکه تاکنون 165 اثر صنایع دستی کردستان نشان ملی مرغوبیت کالا را دریافت کرده است، بیان کرد: در حال حاضر 27 مرکز مجتمع کارگاهی آموزشی، 43 کارگاه آموزشی و 48 تعاونی و اتحادیه صنایع دستی در سطح استان به طور رسمی فعالیت دارند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان یادآور شد: ارائه تسهیلات کم بهره بانکی، ارائه آموزش های رایگان ‏برای ‏شاغلین و هنرجویان، برپایی نمایشگاه های متعدد در داخل و خارج از کشور و بهره برداری از مجتمع صنایع دستی سنندج با اشتغال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 28 هزار کردستانی در عرصه صنایع دستی فعالیت می کنند

بیش از 28 هزار کردستانی در عرصه صنایع دستی فعالیت می کنند