مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 خرداد 1402 ساعت 15:552023-06-11اجتماعي

باغ وحش های کشور رتبه بندی می شوند


مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از رتبه بندی باغ وحش های کشور در 16 محور و 70 شاخص خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه جامعه خبرگزاری فارس، غلامرضا ابدالی در نخستین نشست ملی با باغ وحش داران کشور که با موضوع نقش باغ های وحش در حفاظت و آموزش محیط زیست برگزارشد، با اشاره به چندین کلیدواژه مربوط به باغ وحش که گویای اهداف و انتظارات از این زیستگاه غیراصلی گونه های جانوری است، اظهار کرد: اولین کلیدواژه، حقوق حیوانات است، در باغ های وحش، مخاطبان ما گونه های زنده هستند که خالق هستی به آنان جان بخشیده است و بنابراین بر ما حقی دارند و آن حق، حفاظت از حیات آنان است.

وی آموزش را یکی از اهداف اصلی احداث باغ وحش عنوان و خاطرنشان کرد: 2 ساعت قدم زدن در یک باغ وحش می تواند آموزنده تر از ساعت حضور در کلاس های درس و مطالعه کتاب باشد.

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست، تحقیق و پژوهش را از دیگر اهداف تأسیس باغ های وحش برشمرد و گفت: باغ وحش یک پژوهشگاه بزرگ است که می بایست ارتباط خود را با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی حفظ کند.

ابدالی، تربیت حافظان حیات وحش را دیگر کارکرد باغ های وحش توصیف و تصریح کرد: افراد پس از بازدید از حیات وحش و دریافت آموزش های لازم نسبت به گونه های جانوری به آنان علاقه مند شده و در حفاظت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باغ وحش های کشور رتبه بندی می شوند

باغ وحش های کشور رتبه بندی می شوند